פטור מהיתר בניה עבור מחסן גינה שלכם בחצר .

אם גם אתם בין אלה שלא ידעו כי התקנת גגון או מחסום בכניסה לחניה, או אפילו התקנתו של מתקן חניה לאופניים מצריכות היתר בניה, אז כנראה שהמידע הבא לא ישנה לכם את העולם. אבל, אם גם אתם רצתם חודשים ארוכים בנסיון לבקש היתר בניה עבור מחסן, אז וודאי תשמחו על החדשות: החל מחודש אוגוסט 2014 ובעקבות התיקון לחוק התכנון והבנייה – הידוע בשם “רפורמת הפרגולות” – לא תצטרכו עוד היתר בניה עבור רשימה לא קטנה של עבודות הקמה או התקנה. עד היום עבודות אלה היו גורמות לכם לדשדש במסכת בירוקרטית מעייפת שיתכן שבסופה הייתם מתייאשים ולא מעוניינים עוד להקים את המחסן שלכם.

  • עבודות הקמה ופיתוח:

 

אמנם, אין ספק כי הרפורמה מקילה בצורה משמעותית על ביצוע הפעולות הנדרשות אבל אין זה נכון לומר כי החל מהראשון לאוגוסט 2014 ניתן יהיה להקים מחסן, לצורך העניין, ללא היתר. אם התושב מעוניין לבצע עבודה כל שהיא, באחריותו לבדוק באמצעות האתר של משרד הפנים – שער המידע לרישוי ובניה – האם העבודה אותה הוא רוצה לבצע מופיעה ברשימת ההליכים שלהם יש פטור. במידה וכן, עליו לבדוק באתר המידע של הרשות המקומית אליה הוא משתייך את התנאים וההגבלות המצורפות לאותה העבודה. עליו לדעת כי יתכן וברשות מסוימת יחליטו כי הפרגולות למשל, יהיו בעלות מראה אחיד ולא ניתנות לבחירה, ויתכן כי ברשות אחרת ההנחיות המרחביות לא יאפשרו כלל לתת את הפטור.

אך על מנת להבין טוב יותר מה יאפשר את קבלת הפטור במקרה שתרצו להקים מחסן, נכיר את ההגבלות והתנאים המצורפים לו בחוק:ראשית, עליכם לדעת כי ניתן להקים עד מחסן אחד לכל יחידת דיור. בנוסף, המחסן יוקם מחומרים קלים בלבד (עץ, מתכת או פלסטיק). הגודל שלו לא יעלה על שישה מ”ר והגובה שלו לא יעלה על 2.05 מטרים. אם למחסן גג משופע, יש להקפיד כי הגובה שלו לא יעלה על 2.4 מטרים. אין אפשרות לחבר את המחסן למים, חשמל או לכל תשתית אחרת ואין להקים אותו בשטח שמיועד לחניה או במרפסת לא מקורה בחזית קדמית.

המשמעות של רפורמת הפרגולות בנוגע לההקמתו של מחסן היא למעשה פשוטה. אם קניתם מחסן מחומר קל שאינו עולה על הגובה והגודל המוזכרים למעלה, תוכלו לקבל פטור. לעומת זאת, אם קניתם מחסן מאחד מהחומרים הקלים שגודלו או גובהו עולים על המוזכר למעלה, לא תוכלו לבקש פטור אלא תצטרכו לבקש היתר בניה עבורו.

לסיכום, לכל עבודה יש לא מעט תנאים והגבלות ועל מנת לקבל את הפטור יש לעמוד בכולם. הרפורמה הכניסה שורה ארוכה של שינויים שישנו את שיטת העבודה ויקלו עליה, יחד עם זאת כדאי לזכור כי שינויים לעיתים עלולים ליצור אי סדר ולכן כדאי להקפיד ולעקוב אחר הנחיות הרשויות המקומיות, למען הסר ספק.

אז בא לכם מחסן גינה ? הכנסו ל www.idgarden.net

מעוניינים בקבלת יעוץ מקצועי? מלאו את הפרטים ונציג מטעמנו ייצור איתכם קשר.
מידע מקצועי
עקבו אחרינו
מוצרים קשורים
דילוג לתוכן